Sinterklaas heeft ook dit jaar voor vrolijke gezichten gezorgd in de Nederlandse online retailwereld. In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond lag de weekomzet 29% hoger dan de reguliere weekomzet. Hiermee passeren de online bestedingen rondom het Sinterklaasfeest dit jaar voor het eerst de magische grens van 1 miljard euro, blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org. En toch lanceerde Wijnand Jongen, directeur van diezelfde Thuiswinkel.org, een boek met de titel Het einde van online winkelen. Hoe zit dat dan?
Jongen: ‘voor jongeren is er geen onderscheid meer tussen online of offline winkelen. Klanten zijn 24 uur per dag verbonden en we staan aan het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan. Winkels moeten moeten transformeren in digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat’.
Het einde van online winkelen geeft een ultiem overzicht van de trends en ontwikkelingen die het retaillandschap in rap tempo veranderen en schetst een helder beeld van de toekomst. Lees hier een voorproefje.